۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

6ضلعی های من

چند روز دیگه من به زنبور تبدیل خواهم شد. به خاطر مهارتی که در کشیدن 6ضلعی پیدا کردم. 6ضلعی فرم پیرانوزی گلوکز و خاندان وابسته و 6 ضلعی بنزن و سیکلو هگزان با استخلاف و بی استخلاف.
البته کشیدن دسته اول سخت ترهست. به خاطر یه اختلاف 90 درجه ای. تفاوتی در حد نوشتن M و سیگمای بزرگ ... فکر می کنم این سیگما رو آخرین بار توی آمار دبیرستان مجبور شدم تمرین کنم تا مثل تایپ کتاب از آب در بیاد. حالا جواب درست در نمی اومد مهم نبود زیاد...
6ضلعی های من همیشه شیک و با کلاس از آب در میاد. تمام زوایا و اضلاع یک اندازه هستند. حتی از جهت های مختلف دید هم می تونم بکشمشون.
گاهی یه آنزیم یا یه گروه شیمیایی به نقاط ضعف 6 ضلعی های من حمله می کنه و جسد خطی یا چند تکه اشون باقی می مونه. ولی من دوباره می تونم برشون گردونم به حالت اول.
اگر تمام 6ضلعی هام رو جمع کنم مطمئنم که یه کندو می تونم بسازم. هرچند گاهی حس می کنم توی یکی از این 6 ضلعی های محکم گیر کرده ام و همین ها یه روزی منو خفه خواهند کرد.


من چند روز دیگه زنبور خواهم شد...
ویزززززز

۸ نظر:

virtuosogirl گفت...

كاري به اين حرفا ندارم ولي در مورد سيگما خيلي خوشحالم كه هم ياد گرفتي نمادش را درست بنويسي و هم اينكه ميگي سيگما آخه دبير ديفرانسيلمون به سيگما ميگه سيكما و دبير هندسه تحليليمون بهش ميگه زيگما تازه دبير هندسه تحليلمون هم به دترمينان ميگه دترمينال!!!

فلاوین گفت...

;-)))

يك صداي بي‌صدا گفت...

سلام

بسا علمي بود اين مطلبتون...من خيلي زور زدم تا بفهمم اما نشد!

فلاوین گفت...

برای یک صدای بی صدا:
نه بابا علمیش کجا بود!
داستان اینه که توی تکرار یه چیز گیر کرده باشی...
همون دیگه، خودت نمی فهمی داری چی کار می کنی!

ناشناس گفت...

چه خاطره وحشتناکی را برای من زنده کردی. توی دبیرستان و دانشگاه از همینه درس شیمی بدم میامد. مثل خر توی گل میموندم

يك صداي بي‌صدا گفت...

فلاوين عزيز

ادواردو گالئانو يكي از نويسندگان بزرگ آمريكاي لاتين هست...سبك كاريش هم همون طور كه مي‌بينيد بررسي اديبانه و حتي جامعه‌شناسانه از موضوعاتي هست كه گاه براي ما پيش پا افتاده محسوب مي‌شود...اطلاعات بيشتر را در لينك زير بيابيد؛
en.wikipedia.org/wiki/Eduardo_Galeano

فلاوین گفت...

ممنونم!

کاریز گفت...

زنبور خیلی هم مفید است دیگه ...