۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

وقتی کامنتینگ فیلتر می شه...

خب تا الان من نتونستم نظرات مربوط به پست پایین رو منتشر کنم. فیلتر شده! فعلا فیلتر شکن هم در اختیارم نیست...
ولی این نظر رو بد ندیدم همین جا یه توضیح در موردش بدم.

نظر این بود: "اینجا یه فیلم مستند راجع به این بیماری دیدم. دکتری هست که بدون دارو و فقط از طریق رژیم غذایی مخصوص بیماران رو درمان میکنه طوری که دیگه به دارو احتیاج ندارن. البته متدش هنوز از طرف اداره بهداشت تایید نشده ولی مریضاش کلی شنگول و خوشحالن."

این ذهنیتی هست که برای دیابتی ها ممکن پیش بیاد. که با رژیم و بعضی ها با رژیم و ورزش و یا داروی گیاهی می شه دیابت رو کنترل کرد.
هالی بری، بازیگر دورگه هالیوودی که از 8 یا 9 سالگی دیابت داشته و البته نوع یک، چند سال پیش اعلام کرده بود که دیگه با رژیم و ورزش بر دیابتش غلبه کرده و نمی خواد دیگه انسولین و یا هر داروی دیگه ای مصرف کنه. به عنوان یک الگو ، از این خانم انتقاد هایی شد...
هدف در درمان دیابت، کنترل خوب دیابت هست. با دیابت هر روز و هر لحظه باید روبه رو شد.
برای کنترل خوب، دارو درمانی، تغذیه، ورزش، کنترل همیشگی قند خون، همه با هم باید مورد توجه باشند.
من سر کلاس شکل یه صندلی چهار پایه رو نشون می دم و اسمش رو می ذارم صندلی کنترل خوب.
هر کدوم از پایه هاش یکی از اون عوامل بالا ست.
و هر کدوم که نباشه یا کوتاهتر باشه دیگه صندلی کنترل خوب ما به درد نمی خوره!
و چون داروی گیاهی و عطاری پایه نداره، پس اصلا فکر نمی کنیم در موردش!
البته به جز واقعیت هم چیزی نگفتم.
این هست که اصراری ندارم چون تغذیه خوندم بگم که فقط تغذیه و دیگر هیچ...
برای دیابت نوع 1 انسولین لازم هست. چون فقط قند خون رو پایین نمی یاره. علاوه بر گلوکز، آمینو اسید ها رو هم می فرسته داخل سلول ها و ...
شاید در دیابت نوع 2 با رژیم و ورزش بشه کنترل کرد. ولی دارم تصور می کنم که تمام زندگی فرد دیابتی تحت تاثیر رژیم بسیار ویژه غذایی و برنامه ورزشش بشه که نمی تونه یه بار ولش کنه.
قرار هست مواد غذایی رژیمی بخوره که مورد تائید نیست؟
این فرد می تونه با گرفتن دارو خیلی راحت تر و ایمن تر زندگی کنه.
بنابراین من به پزشک بودن کسی که این نظر رو داره خیلی مطمئن نیستم!
و تا الان هم ندیدم از طرف مرجع معتبری مثل FDA یا WHO تائید بشه.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

نه. اون متد رو FDA هنوز تایید نکرده. و همونطور که گفتی این رژیم غذایی رو باید تا زنده هستند ادامه بدن, ولی اینا که نشون دادن دیگه دارو مصرف نمیکردن. نمیدونم والله. من فقط برنامه رو تماشا کردم چون جالب بود. بقیه اش با شما
(: