۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

آنتی فمنیست

 با شما هستم. خواهر من، شما تلاش می کنی، دستگیر می شی، شاید کتک  هم بخوری تا دست از این فمنیست بازی برداری. من هم به تو می گم ول کن. خانه از پای بست ویران است. همین بساطی رو که برای ولنتاین راه میو فته رو نمی بینی مگه؟ چرا از چیکن ران یاد نمی گیری اونجا که می فرمایند مشکل قفسی نیست که دور شماست، مشکل اون قفسی هست که توی ذهن شماست یا شبیه به این. مشکل تن دادن با کمال میل به نقش های همیشگی تاریخی، سنتی، ملی، مذهبی و غیره است.
خواهر فمنیست اکتیویست من! راه برای فکر و تغییر و سوال همچین باز نیست. برای این همه ذهن بی سوال چرا خودت رو و بقیه رو خسته می کنی؟ مذهب و حجاب خیلی بیشتر از اونی که فکرش رو می کنی با مردم میکس شده. اصلا فیکس شده. غیرت و تعصب مردای قوم و قبیله ها رو ندیدی که اگه پیش بیاد سر می برن؟
فرض کن فردا هر کی خواست با هر حجابی که دلش خواست اومد بیرون، با جماعت ذکور چه خواهید کرد که آمادگی روانی لازم رو بعد از این همه قرن حجاب دیدن نداره؟
شمایی که با سهمیه بندی جنسیتی مخالفی، گیرم که امسال کنکور 100 درصد پذیرش رشته های پزشکی و 75 درصد مهندسی برق و مکانیک برای دختر ها بود، با کارفرما و جامعه ای که جنس دوم شکسته نفس رو برای کار ترجیح می ده چی؟
با این همه علاقه به جراحی بینی و بوتاکس و ژل و ساکشن و سولاریوم چی؟
شما فکر میکنی با آزاد شدن حجاب زن و دختر ایرانی آزاد شده؟ ولی از الزام درونی خودش برای عروسک شدن و رنگ به رنگ شدن و محبوب ذکور شدن چی؟
اینا دیگه کار شمای فمنیست نیست. باید یه سوالی یه خواستنی در ذهن اونی که تو براش داری خودت رو اذیت می کنی باشه یا نه؟
فکر نکنی که من درک نمی کنم.
آزادی پوشش، مثل نوک کوه یخی می مونه، اون پایین که دیده نمی شه ذهنیت مردمه که باید قبل از گیر دادن به قانون ها عوض بشه.که بارها برای من ثابت شده که محاله.
گیر دادن به حجاب که فکر می کنم بیشتر به شوخی شبیه باشه، ولی دختر و زن ما هنوز سخاوتمندانه خیلی از حقوق خودش رو با رضایت بی خیال می شه.  اصلا براش تعریف نشده است.



۶ نظر:

ناشناس گفت...

نوشته جالبی بود...
ولی باید با این ذهن های قفسی مبارزه کرد...
پس ای دختران و پسران!!! فمینیست به مبارزتون ادامه بدین امید دارم که پیروز می شوید ...
مقاومت زندگی است....
velat

يك صداي بي‌صدا گفت...

بنده با شدتي بينظير موافقم.....

کاریز گفت...

بالاخره باید از یک جایی شروع کرد .
با دست روی دست گذاشتن فقط اوضاع بدتر میشه .

کاریز گفت...

همیشه برای پیشرو ها سخت بوده و در این راه هم بی شک مشکلاتی خواهد بود . اما بالاخره یک گروهی باید سختی ها را به جان بخرند تا بقیه بتونن خوب زندگی کنند .

کاریز گفت...

فلاوین عزیز
تغییر همیشه به تدریج پیش میره .
هیچ تغییری یک شبه اتفاق نیفتاده .

اگر به ادمهای دور و برمون نگاه کنیم حتمن می پذیریم که اونها هم ایده و افکارشون تغییر کرده و دیگه همون ادم ده سال قبل نیستن

فلاوین گفت...

کاریز جان!
من منکر ارزش کار اکتیویست های فمنیست نیستم به هیچ وجه.
ولی مسال مربوط به خانواده و از این دست رو مقدم تر بر حجاب اجباری می دونم.