۱۳۸۷ دی ۲۹, یکشنبه

چرا استیو جابز لاغر شده؟


In 1983, Steve Jobs lured John Sculley away from Pepsi-Cola, to serve as Apple's CEO, saying:

"Do you want to spend the rest of your life selling sugared water to children, or do you want a chance to change the world?"

این شاید تنها یک نمونه از تفکر متفاوت استیو جابز باشه... استیو جابز بنیانگذار و مدیرارشد عملیاتی شرکت اپل که مدیرعامل کمپانی انیمیشن سازی پیکسار بوده (داستان اسباب بازی ها، در جستجوی نمو، ماشین ها، و از همه مهمتر رتتویی و وال-ای رو که آشنا هستید؟) این روزها به دلیل "کاهش وزن" باز هم تیتر رسانه ها شده ولی دلیل این کاهش وزن و سلامت "استیو جابز" هنوز در پرده ای از ابهام قرار داره.

چرای کاهش وزن آقای جابز برای افکار عمومی حل نشده است، به خصوص بعد از عدم حضور ایشون در MacWorld Expoامسال.

خود استیو جابز 53ساله گفته که این مساله، یک مشکل تغذیه ای وعدم تعادل هورمونی هست که باعث شده پروتئین های ضروری بدنش رو از دست بده و با این توضیحات شاید خواسته که توجه رسانه ها رو از احتمال عود دوباره سرطان پانکراس 5-4 سال قبلش منحرف کنه چون همینجوری و با ظاهر لاغر جابز سهام شرکت اپل افت پیدا کرده...

البته عدم تعادل هورمونی و از دست رفتن پروتئین های ضروری سرنخ و علامت روشن و بارزی نیست. در پزشکی از دست رفتن پروتئین "ضروری" معنی خاصی نداره بلکه از دست رفتن پروتئین به دلیل بیماری یا سوء تغذیه و... اتفاق می افته که علامت یک اختلال می تونه باشه و نه علت، و یااینکه منظور جابز آمینو اسید ضروری بوده...

در کاردرستی و تاثیر گذار بودن تفکرات و تراوشات ذهنی استیو جابز بر دنیای امروز و کامپیوتر و الکترونیک و خانگی کردن کامپیوتر و آی پاد و ... شکی نیست ولی خب وقتی یه کامپیوتری و یه آدمی که ذهنش مهندسی شده بخواد در مورد مسائل پزشکی صحبت کنه همین می شه دیگه! بهونه خوب نمی تونه بیاره...!

اینجا رو هم بخونید


رونوشت:

برادر جان سینیور

۱ نظر:

Shadi گفت...

i LOVED Wall E, actually i cried watching it!